T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ZEYTİNBURNU - 100. Yıl Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

HUKUK SEKRETERLİĞİ

Tanımı

Hukuk sekreteri; büro makinelerini kullanarak, büro yönetimi, büro içi ve dışı iletişimi sağlama, yöneticinin günlük işlerini organize etme, belge hazırlama, dosyalama, dava dosyaları hazırlama, toplantı ve seyahat organize etme bilgi ve becerisine sahip kişidir.

 

Görevleri

Hukuk sekreterlerinin görevleri;

• İş planı yapmak,          

• İş sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili yönetmeliklere uymak,

• İşyerinde iletişimi sağlamak,

• Dosyalama ve arşivleme yapmak,

• Yazışma yapmak,

• Toplantı organizasyonu yapmak,      

• Bilgisayarda mesleği ile ilgili işleri yapmak,

• Bilgisayarda yazı hazırlamak,

• Dava dosyalarının hazırlanmasına yardımcı olmak,

• Meslekî gelişime ilişkin etkinliklere katılmak olarak sıralanabilir.

 

Meslek Elemanlarında Aranan Özellikler

• İş ahlâkına sahip olmak,

• Kendisine söylenenlere, en ince ayrıntısına kadar dikkat etmek,

• Tertipli olmak,

• Zamanında iş yapmaktan hoşlanmak,

• Jest ve mimiklerini etkili bir şekilde kullanabilmek,

• Okuduğunu anlamak,

• Türkçeyi iyi kullanmak,

• Bilgisayar, faks, fotokopi gibi makineleri kullanabilmek,

• Telefonla konuşama kurallarını bilmek,

• Güler yüzlü ve hoşgörülü olmak,

• Düşünceleri açık bir şekilde ifade edebilmek,

• Ekip çalışmasına yatkın olmak,

• Soğukkanlı olmak,

• Sır saklayabilmektir.

 

Eğitim ve Kariyer İmkânları

Meslek eğitimi lise düzeyinde Anadolu ticaret ve ticaret meslek liselerinde verilmektedir. Bu okullardan mezun olanlar, meslek yüksek okullarının ilgili bölümlerine sınavsız geçiş yaparak ön lisans düzeyinde eğitim alırlar. Ön lisans programını tamamlayanlar ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı'nda başarılı oldukları takdirde alanları ile ilgili lisans programlarına geçebilirler.

 

Lise eğitiminden sonra ÖSYM′nin yapacağı sınav neticesinde başarılı olanlar lisans düzeyinde eğitim de alabilirler.

 

Çalışma Ortamı ve Koşulları

Bu mesleği yapan kişiler hukuk bürolarında çalışır. Bu meslekte çalışanlar görevini yaparken diğer çalışanlarla iletişimde bulunmak ve görevini eş güdüm hâlinde yürütmek durumundadır. Yapılan iş insanlarla ilgilenmeyi gerektirmektedir. Meslek elemanı, bürolarda kullanılan bilgisayar, telefon, faks, fotokopi makinesi gibi araçları kullanır. Gerektiğinde kullandığı araç gereçlerin bakımını yapar ve basit arızalarını giderir.

 

Kullanılan Araç ve Gereçler

Hukuk sekreterleri; bilgisayar, kalem, defter, küçük not kâğıtları, telefon, faks, hesap makinesi gibi araç ve gereçler kullanır.

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 13.01.2013 - Güncelleme: 04.04.2024 14:03 - Görüntülenme: 7393
  Beğen | 4  kişi beğendi