T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ZEYTİNBURNU - 100. Yıl Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Erken Çoçukluk Eğitimi

Tanımı:

Çocuklar yaşamın ve toplumun umut kaynağıdır. Bu günleri yarına taşıyacak olan çocuklarımızın eğitimi toplumumuzun geleceği açısından büyük önem taşır. Bu nedenle çocuk gelişimi ve eğitimi alanı tüm toplumlar için eğitimin başlangıç noktasını oluşturur. Yapılan bilimsel araştırmalar 0-6 yaş arasında eğitim almayanların zihinsel, duygusal, sosyal ve bedensel gelişimlerinin eksik kaldığını ortaya koymaktadır.

Çocuk gelişimi ve eğitiminin önemini benimseyen 0-18 yaş çocuklarının özelliklerini tanıyıp, alışkanlık ve gereksinimleri konusunda bilgi kazanmış olan, onların sorunlarını giderici önlemler alabilen özel eğitime gereksinim duyan çoçukları tanıyıp, bu çocuklar için uygun eğitim ortamını düzenleyebilen anne sağlığı konusunda bilinçli okul öncesi eğitim kurumlarında program hazırlayıp uygulayabilen, çocukların gelişen teknolojiye uygun eğitici oyuncaklar hazırlayabilen, kendi alanındaki mesleki ve teknik becerilerini kullanarak iş yerindeki ve çevresindeki sorunları çözümleyebilen, teknolojik gelişimlere açık, girişimci, problem çözme becerisine sahip, çevresiyle uyumlu olan eleman yetiştirmeyi amaçlayan alandır.

 

 

Görevleri:

- İş planı yapmak,

- Fiziksel ortamın güvenliğini sağlamak,

- Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak, 

- İnsan ilişkilerinde başarılı olmak, 

- Sosyal, bilişsel, psiko-motor becerileri desteklemek,

- Türkça dil gelişimine yardımcı olan etkinlikler hazırlamak,

- Çocukların duygu ve düşüncelerini ifade edebilmelerine yardımcı olmak, 

- Çocuğun cinsel kimliğini tanımasına destek olmak, 

- Animasyon çalışmalarını yapmak ve rehberlik etmek,

- Yaparak, yaşayarak öğrenmeyi desteklemek,

- Çocukları tanıma tekniklerini uygulamak, 

- Mesleki gelişime ilişkin etkinliklere katılmaktır.

 

 

Meslek Elemanında Aranılan Özellikler:

 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanını tercih edenlerin;

- İş ahlakına sahip,

- Dil bilgisi kurallarını bilen ve diksiyonu düzgün,

- Görgü kurallarını bilen ve uygulayan,

- Fiziksel-ruhsal yönden sağlıklı olan,

- El ve parmaklarını ustalıkla kullanabilen,

- Yaratıcı, araştırıcı ve gelişime açık, 

- İletişim becerilerine sahip,

- Ekip çalışmasına uygun,

- Planlı,

- Organizasyon yapabilen,

- Pratik bir biçimde problemleri çözebilen, 

- Hoşgörülü ve sabırlı olmaları gerekir.

 

Çalışma Ortamı ve Koşulları:

Okul öncesi öğretmeni çalışmalarını hem açık hem de kapalı havada yapar. Öğretmen görevini yaparken diğer çalışanlarla iş birliği ve eş güdüm halindedir. Çocukları seven sabırlı ve yaratıcı kişiler bu meslekte mutlu olurlar.

 

Kullanılan Araç ve Gereçler:

Meslek elemanları iş planı yapmak için defter ve kalem, çouklarla oynamak için çeşitli oyuncaklar, animasyonlar için boya gibi araç ve gereçler kullanılır.

 

İlişkili Meslekler:

- Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmenliği

- Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği

- Anaokulu Öğretmenliği

- Özel Eğitim Öğretmenliği

- Zihinsel Engelliler Öğretmenliği

- Görme Engelliler Öğretmenliği

- İşitme Engelliler Öğretmenliği

- Çocuk Gelişimi Eğitimi Bölümü

- Okul Öncesi Eğitimi Bölümü

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 31.03.2016 - Güncelleme: 04.04.2024 14:04 - Görüntülenme: 4847
  Beğen | 0  kişi beğendi